mgr Katarzyna Lipińska
pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta psychomotoryki
kasia.lipinska10@wp.pl
www.gabinetpedagogiczny.com
Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Humanistyczej w Pułtusku. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika, specjalność pedagogika specjalna (rewalidacyjna). Ukończyłam także studia podyplomowe w Wyższej Szkole Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego na kierunku pedagogika, specjalność pedagogika przedszkolna. Obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Menedżerskiej na kierunku : Oligofrenopedagogika – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i terapią pedagogiczną.
Posiadam certyfikat upoważniający mnie do samodzielnego prowadzenia Terapii Psychomotorycznej wg Procus i Block (model belgijski)
Ukończyłam m.in.:
- Kurs Metoda Knillów
- Kurs Terapia ręki i umiejętności grafomotorycznych
- Warsztat szkoleniowy Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne
- Warsztaty metodyczne Przedszkolak w świecie pojęć matematycznych
- Seminarium Kreatywny przedszkolak – przedsiębiorczy dorosły
- Szkolenie na temat Sztuka prowadzenia trudnych rozmów z dzieckiem o rozwodzie, chorobie, umieraniu
Od 20 lat pracuję z dziećmi z różnymi rodzajami niepełnosprawności (autyzm, niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym, niepełnosprawność ruchowa, niepełnosprawności sprzężone).
Podczas mojej praktyki zawodowej zetknęłam się z dziećmi z Zespołem Downa, dziewczynką z Zespołem Pradera – Williego, dziećmi z przepukliną oponowo – rdzeniową, wodogłowiem.
Pierwszym miejscem mojej pracy było Przedszkole Integracyjne Nr 137 im. Janusza Korczaka przy ul. Zagłoby 11 w Warszawie, obecnie pracuję na stanowisku pedagoga specjalnego w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi Nr 418 przy ul. J.M. Szancera 7 w Warszawie w grupie dzieci 5,6-letnich.
W codziennej pracy staram się stwarzać sytuacje edukacyjne celem których jest
- wspomaganie dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie – budowania pozytywnych kontaktów z otoczeniem,
- rozpoznawania i kontrolowania emocji,
- wykorzystanie naturalnej potrzeby aktywności i ciekawości poznawczej dzieci w
- zdobywaniu nowych doświadczeń, wiedzy, umiejętności,
- zauważanie najdrobniejszych sukcesów dziecka – chwalenie na forum grupy, powierzanie
- atrakcyjnych zadań – przez co wzrasta samoocena dziecka,
- kształtowanie odporności emocjonalnej,
- wdrażanie dzieci do spokojnego przyjmowania porażek i doprowadzania zadania do końca, – wypracowanie pożądanych postaw dzieci, dostarczając wzorców postępowania i podsuwając sposoby rozwiązywania sporów,
- kształtowanie umiejętności i wiadomości ważnych w edukacji szkolnej.
Współpracuję z rodzicami:
- omawiam wspólnie ze specjalistami i rodzicami zasady terapii i pracy z dzieckiem, przedstawiam formy i zakres udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- prowadzę indywidualne rozmowy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
- doradzam wybór szkoły,
- udzielam wskazówek i porad w zakresie prowadzenia pracy z dzieckiem
w środowisku domowym, - pomagam rodzicom w zaakceptowaniu zaburzeń w rozwoju dziecka oraz w zrozumieniu jego zachowań,
Przeprowadzam diagnozę pedagogiczną dzieci w wieku przedszkolnym oraz wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.